Publiée le mardi 13 juin
1) un levier de croissance pour les employeurs 
 
2) une heure travaillée n’étant pas équivalente à une autre, ce n’est pas un transfert des heures d’une journée vers les 4 autres, c’est mettre collectivement en œuvre une nébuleuse de micro-optimisations locales
 
3) c’est un nouveau pacte de partage de la richesse : plus de bénéfices pour l’employeur, plus de temps de vie pour les employés 
 
4) un jour ouvrable libéré casse la dynamique métro/ boulot/ dodo des jours où tout le monde travaille vs les jours où personne ne travaille 
 
5) ça ne fonctionne que parce que ça répond à la demande des salariés, irrésistible depuis la pandémie, de reprendre la main sur l’organisation de leur travail
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Troisième et dernier volet du podcast d'Indya Pereira En4Jours sur la semaine de 4 jours

avec aujourd'hui les leçons tirées de l'expérience : nous sommes le premier cabinet de conseil à l'avoir fait, à vous d'essayer !

 
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Mc Kinsey : COVID-19 and the employee experience: How leaders can seize the moment

As it turns out, most companies did a solid job of addressing their employees’ basic needs of safety, stability, and security during the first phase of the COVID-19 crisis. However, those needs are evolving, calling for a more sophisticated approach as organizations enter the next phase.

The return phase presents an opportunity for companies to rethink the employee experience in ways that respect individual differences—home lives, skills and capabilities, mindsets, personal characteristics, and other factors—while also adapting to rapidly changing circumstances. The good news is that with advances in listening techniques, behavioral science, advanced analytics, two-way communication channels, and other technologies, leaders can now address employee experience in a more targeted and dynamic way. While drilling down on which employees need more and varied types of support, they can also tailor actions that create widely shared feelings of well-being and cohesion across the workforce.